Shaker logo

הקשבה ולמידה

circle-dots

ללמוד מהסכתים: הקשבה ולמידה או מדוע צריכת ידע בפודקאסטים היא מעולה?

למעלה מ-48 מיליון פרקי פודקאסט נספרו באפריל 2021 וזה רק לפי הספירה של Apple Podcast. הם מעריכים שיש יותר מ-2 מיליון תוכניות פודקאסט. הגידול מטורף, בחברת אפל מאשרים שבאמצע 2018 היו כחצי מיליון. יש תוכן ביותר מ-100 שפות.

באתר Oberlo פורסם שנכון לספטמבר 2021 יש למעלה מ-2.5 מיליון הסכתים פעילים. יותר מ-110 מיליון פרקים.

  • קצת רקע ומספרים על הסכתים (פודקאסטים) והרגלי הקשבה או האזנה
  • מה כל כך מיוחד בלמידה מהקשבה ומדוע זה בעלייה מטורפת?
  • איך זה קשור לקורסים של שייקר? מה לשייקר ולהקשבה?
 

קצת רקע ומספרים על הסכתים (פודקאסטים) והרגלי הקשבה או האזנה

50% מבתי האב בארה”ב מאזינים לפודקאסטים, או בשפתנו, להסכתים (לפי מחקר של נילסן מאתר Podcast Insights – חשוב לציין שהמחקר בוצע בשנת 2017… רק לדמיין היכן זה היום).

75% מאוכלוסיית ארה”ב מכירה ומשתמשת במושג Podcasting, זאת אומרת שזאת מילה מוכרת ושגורה. למעלה מ-155 מיליון אמריקאים האזינו להסכת בשנת 2019. 104 מיליון בחודש הסמוך למחקר. נתון לא פחות מפתיע הוא ש-48% מהמאזינים הקבועים Podcast Fans, הם בגילאי 12 עד 34. 32% בגילאי 35-54 ו-20% הנותרים מעל גיל 55. זאת מגמה שמצביעה על המשך גידול במספר המאזינים.

נתון מדהים ועדכני שמצאנו בזכות אתר Statista.com הוא שבשנת 2006 רק 22% מאוכלוסיית ארה”ב הבוגרת היתה מודעת להסכתים. בשנת 2021 מדובר על 78%. וכמובן שספוטיפיי היא הערוץ המרכזי והחביב על האמריקאי הממוצע.

 

מדובר בהלחם של שתי מילים Pod שמחובר בטבורו לחברת אפל. iPod שכולם מכירים. ו-Cast שהוא גרסה מקוצרת של Broadcast שהינה שם לערוץ הפצה של תקשורת. המילה הסכת בעברית נבחרה בשל הדמיון שלה למילה תסכית שבעבר שימשה לתוכנית רדיו סיפורית.

אז מה כל כך מיוחד בלמידה מהקשבה ומדוע זה בעלייה מטורפת?

למידה בהקשבה או האזנה להסכתים כדרך לצרוך ידע ולשפר את עצמך, להרחיב דעת ואופקים או סתם ללמוד על משהו שמעניין אותך – היא משהו אפשרי ופשוט בעולם מורכב ומאתגר.

נחשוב על זה, ניתן להנעים את הנסיעה לעבודה בהסכת על היסטוריה, להעביר אימון כושר בהסכת על מוטיבציה ובריאות ונוכל לספר שאפילו אוצר הידע שלנו, אהד גניאל, מנצל את זמן הריצה שלו, להאזנה להסכתים המעולים של כאן 88 על מוסיקה.

זמן שניתפס בעינינו כמבוזבז – מקבל ערך אדיר. במקום סתם לשבת ברכבת או בפקק התנועה, מאזינים לשיעור או הסכת… אפשר גם לפודקאסט 😊. מנצלים את הזמן.

  • מדובר בקהל שעוקב אחרי מותגים במדיה החברתית, פייסבוק, אינסטגרם, קלאב האוס, לינקדאין ודומיהן.
  • בארה”ב סביר שהם יהיו אלה שצורכים את שירותי נטפליקס או אמזון פריים – וזה אומר שהם לא חשופים לפרסומות בערוצי הטלוויזיה.
  • שם גם נטען שמאזיני הסכתים הם נאמנים, מחונכים ואמידים.

מידע מתוך Nielsen Podcast Insights.

אפשר להבין את העתיד אם נציג את הנתונים מאתר סטטיסטה. בקרב הילדים נכון לשנת 2020 48% מהמאזינים הם בגילאי 13-17, 32% 9-12 ו-20% 6-8. אלה יגדלו להיות לומדים בהשמעה.

אנחנו יודעים שמדובר גם בתוכן המותאם אישי. כל הרעיון של הסכת הוא שהוא זמין בכל מקום (חלקו בתשלום וחלקו בחינם).

נכון גם לציין שארה”ב אינה מובילה במספר המאזינים להסכתים, דרום קוריאה, ספרד, שוודיה, אוסטרליה – כל אלה, אימצו מהר ובעוצמה גדולה יותר את הרעיון של רדיו בהזמנה אישית.

איך זה קשור לקורסים של שייקר? מה לשייקר ולהקשבה ולמידה?

המטרה המרכזית של שייקר היא להפוך את רכישת וצריכת הידע לנעימה, מזמינה, פשוטה, נגישה לכל אחת ואחד מכם. אנחנו מאמינים שתהליך הלמידה יכולה להיות מהנה, מעצים, מרתק. זאת הסיבה שמראש, כאשר תוכננה הפלטפורמה, הושקעה מחשבה רבה על אופן הלימוד וערוצי הלימוד.

יהיה לך מעניין לקרוא על כוחה של למידה בדיעבד.

למשל משנת 2014 ועד לשנת 2017 טלפונים ניידים הציגו נסיקה של 157% בהשמעת הסכתים מאשר העליות המתונות במחשבים הביתיים, טאבלטים ואחרים. בשייקר לא התעלמו מהמידע הזה והפלטפורמה כולה, או חווית הלמידה בשלמותה יכולה להתבצע כולה, מקצה לקצה בטלפון הנייד. לא רק זאת, בהרצה, אחת הדרישות היתה לבצע את כל הקורס בטלפון נייד. היום יש לנו סטודנטים שצורכים את כל הקורס ללא יוצא מן הכלל בטלפון הנייד.

כאשר תיכננו את התסריטים של השיעורים המצולמים, בחרנו בצוותי צילום המעולים (שעובדים גם בכאן 11), ודאגנו שאיכות השמע ותסריט השיעור יהיו כאלה שיוכלו לרתק כל אחת ואחד מכם, גם כאשר תבחרו את האופציה להאזין במקום לצפות. היום ובדיעבד אנו יודעים שחלק מהלומדים, מהשייקרים שלנו, נוהגים לצפות בשיעורים המצולמים ולשוב אליהם כדי לשמוע.

כמובן שכמו בכל קורס רציני ומעמיק, יש פה ושם מאמרים. כאן אתם סייעתם לנו. לראשוני הלומדים בשייקר, ניתן סקר מחקרי שמטרתו היתה להמשיך ולשפר את הפלטפורמה ויכולתה לתת ערך אמיתי לך. כשראינו שלחלק קטן מהלומדים היה קושי עם המאמרים, החלטנו שכל אחת ואחד מכם יוכל לבחור, אם לקרוא או להקשיב. גם כאן בחרנו את הקריינים שלא רק יודעים להגות ולדבר בשפה עברית תיקנית אלא לשחק עם מנעד קולם ולהחיות את הטקסט של המאמר.

בקיצור לחוויית למידה מיטבית – להרחבת הדעת – זה פשוט לדעת – שייקר.

פשוט ללחוץ עלי למעבר לקורסים שלך… רק לבחור ואנחנו ניקח אותך משם אל עבר למידה שטרם הכרת.

וגם אפשר לקרוא על “איך שייקר נולד?”

מאמרים נוספים

הקשבה ולמידה

ללמוד מהסכתים: הקשבה ולמידה או מדוע צריכת ידע בפודקאסטים היא מעולה? למעלה מ-48 מיליון פרקי

Shaker logo
שייקר כאן בשבילך לכל שאלה, התלבטות ובקשה